

Logodesign: Fanny Skaug Konsept: Fanny Skaug og Sofie C. Greiner

Grafisk Design: Fanny Skaug Konsept: Fanny Skaug og Sofie C. Greiner


Logodesign: Fanny Skaug Konsept: Fanny Skaug og Sofie C. Greiner
Mini-praksis hos "AlleGutta"
Brief:
"Joker vil lansere et nytt ferskvarekonsept, bestående av et utvalg burgere og tilbehør. Det skal være noe nytt og unikt, men innenfor de "Jokerske" rammene. Konseptet skal inspireres av amerikanske dinere på 50/60-tallet, da dette skiller seg fra andre burger-konsepter i norsk daglig-vare. Joker vil med det kunne ta eierskap til dinerstilen og sausemerket Sticky Fingers."
​
​
Målgruppe:
Primær
"Folk på farten"
Sekundær
"Studenter og enslige som trenger mindre porsjoner"
​
Felles for disse to målgruppene er tidsklemme og behovet for et enkelt middagsalternativ, som gir "tid til overs".
​
Konsept:
​
Twist n' Taste - En helt ny, fersk og velsmakende burgerserie - inspirert av den amerikanske dinermenyen
​
​
Pakningsdesignet er laget med tydelig referanser til 50-tallet gjennom farge-pallett, fonter og former. Emballasjen skal gi en nostalgisk følelse og appellere til folk som ”spiser med øyet”. Kunden skal lett se en sammenheng mellom produktene - som mest sannsynlig er plassert ulike steder i butikken.
​
Etter ønske fra kunden, er designet laget for å kunne matche sausemerket Sticky Fingers. Denne er plassert i reklame-filmen for å skape top-of-mind- effekt hos kjøperne.
​
Navnet refererer til sangen ”Twist n’ Shout”- med The Beatles fra 1964, samt dansefenomenet fra 1959. Ordet ”Twist” beskriver en vri, som i muligheten for plukk, miks og egen-komposisjon av den perfekte burgeren.
Produktnavnene er besjelet og artige, inspirert av "50s-slang". Valget av å bruke engelskspråklige navn, var for å best mulig holde på diner-stilen, det står også godt i stil med Sticky Fingers.
​
​
​
Lansering: Adshels
​
"Tid til overs- et fristende alternativ"
Plasseres der folk allerede venter eller er på vei til noe. Slik kan man i samme sleng plassere ideen om en enkel, rask middag.
​
​
TV - Reklame
TV- reklamen skal introdusere "Twist n’ Taste"- konseptet og invitere kunden inn i dens smakfulle verden.
Filmen ivaretar paraplybudkapet, 'tid til overs', på en indirekte måte; med Twist n' Taste har du tid til å drømme deg bort.
​
​
​
Stunt
Hamar veteranbiltreff
Er det noen som burde finne Jokers Twist n’ Taste smak-fullt, så er det veteranbil-entusiaster. Disse har allerede sterke følelser for Amerika, 50- tallet og diner-stilen. Det er en gyllen mulighet for Joker til å treffe lidenskapelige diner-lovers.
Stuntet skjer på Hamar veteranbiltreff, som er lett tilgjengelig fra Nord til Sør og Øst til Vest.
Joker stiller opp med; "Twist n’ Taste grillstand". Standen er tydelig preget av konseptdesignet sammen med morsomme og tidsriktige gjenstander. Det skal rigges en spiseplass med retro møbler, der folk kan teste disse nye produktene.
​